Презинтація досвід роботи як класного керівника 
Анкета
« Виховання учнівського колективу через впровадження інноваційних форм і методів роботи»


«Успіх приходить до того,
хто робить те,
що найбільше любить»
М.Форбс


 Я,  Євпак Василь Ярославович, працюю в  Черняхівський загальноосвітній школі I – III ступенів з 2011 року. Професію педагога обрав за покликом серця. Здійснилася моя мрія дитинства – бути вчителем. Закінчивши в 2008 році Житомирський  державний  університет імені І. Я. Франка, факультет фізичного виховання і спору за спеціальністю «вчитель біології, фізичної культури, основ екології та валеології», отримав базу знань щодо навчання та виховання підростаючого покоління.
ТВОРЧЕ КРЕДО:
    
Тема досвіду: «Виховання учнівського колективу через впровадження інноваційних форм і методів роботи»
Адреса досвіду: Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Житомирської області.
Автор досвіду: Євпак Василь Ярославович, класний керівник 7-Б класу Черняхівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Мета досвіду: неперервний процес підготовки учнів до реальних умов сьогодення, до будь-яких життєвих ситуацій; формування ціннісної установки реалізацію основних ціннісних орієнтирів виховного процесу.
 
Завдання:
  1. сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу;
  2. виховувати повагу до народної національної спадщини;
  3. створювати умови для самовизначення підлітка, формування орієнтації на здоровий спосіб життя;
  4. утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, доброти, стриманості, працелюбства, патріотизму та ін.;
  5. виховувати повагу до людей, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України.
Актуальність досвіду:
  • зміною ціннісних орієнтирів учнів, що сприяють їх духовному розвитку;
  • необхідністю формування стійких пізнавальних інтересів;
  • педагогічна діяльність учителя сприяє якісній реалізації положень Національної доктрини розвитку освіти України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
  • у сучасному житті приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу. 
Новизна досвіду: сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту є найголовнішою проблемою на сьогоднішній день.
 
Результативність: учні поважають та дотримуються принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, доброти, стриманості, працелюбства, патріотизму та ін.; учні проявляють повагу до людей, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України, народної національної спадщини України; учні розвивають свої творчі здібності беручи активну участь у громадському житті класу, загальношкільних заходах.
 
Висновки: Отже,  на практиці просто необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це надає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв’язне мовлення; формувати критичне мислення; виявляти і реалізовувати індивідуальні можливості.
 
 «Щоб вести дітей за собою, необхідно самому рухатися, не зупиняючись»
    Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя- предметника, батьків, громадськість. На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.
Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Адже для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Кому ж ще можна розповісти про негаразди з предмета, про сварку з товаришем чи про щасливу подію в сім'ї?
   Від класного керівника залежить ступінь сформованості учнівського колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей — великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ — неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення педагога  стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. Адже байдужість породжує байдужість. І лише вогонь породжує вогонь!
Мої заповіді 
як класного керівника
  1. Люби, поважай, цінуй кожну дитину.
  2. Самовдосконалюйся, будь особистістю.
  3. Умій слухати дітей, будь терплячим.
  4. Не навчай того, з чим необізнаний.
  5. Кажи дитині не тільки те, чим ти
    незадоволений,  а й те, що тебе у ній радує.
  1.  Не сприймай дитину як власність.
  2. Допомагай батькам виростити дитину для життя серед людей.
  3. Дорожи довір’ям дитини.
  4.  Створюй доброзичливий колектив
    батьків та учнів.
  1. Будь веселим, жартами підтримуй
    та заохочуй  позитивне.  
Починаючи з 5-го класу, я намагаюся створити дієву схему роботи учнівського самоврядування в класі. Щоб це було не лише на папері, а допомагало у згуртуванні та роботі класного колективу. Наша мета – ознайомлення з історією, славними традиціями України, об'єднання зусиль для добрих і корисних справ, розвиток власних здібностей і талантів, виховання бережливості в усьому, поваги й любові до своєї родини, виховання громадянина України.
У своїй роботі з дітьми  поєдную традиційні форми та методи роботи класного керівника (години спілкування, класні збори, свята, операції, виставки-конкурси, виставки творчих робіт, відверті розмови,   інтелектуальні ігри, турніри) та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереїта ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів.
    Згуртуванню учнів класу в єдиний дружній колектив сприяє робота з організації учнівського самоврядування. Через діюче самоврядування учні мають можливість розвивати свої організаторські здібності, почуття відповідальності, ініціативи. Залучаючи дітей до участі в різноманітних громадсько-корисних справах, я намагаюся сприяти розвитку в них громадської активності, привчати їх до дотримання шкільного режиму, єдності педагогічних вимог до учнів з боку вчителів та батьків, спрямовую свої зусилля на корисні, потрібні суспільству справи: добре вчитися, готуватися до праці, берегти природу, охороняти її багатства, турбуватися про збереження історичних пам'яток та інших культурних цінностей, зразково поводитися, допомагати людям.
      Крім того учні є активними учасниками традиційних загальношкільних свят. Учні із задоволенням ведуть пошуково - дослідницьку роботу, проводять зустрічі з ветеранами, учасниками бойових дій АТО, беруть участь у конкурсах, вікторинах, у багатоплановій природоохоронній  діяльності, що сприяє формуванню екологічної культури, моральної активності особистості, вихованню таких загальнолюдських цінностей як чуйність, чесність, правдивість, працелюбність, справедливість, гідність, милосердя, толерантність, совість, доброзичливість, готовність допомогти іншим, обов'язковість, добросовісність, ввічливість, делікатність, тактовність.
У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комі­тет працює разом із класним керівником, бере участь в організації групових та позашкільних заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи. У роботі з батьками використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час проведення батьківських зборів   знайомлю батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей з батьками.
Сучасний  етап  розвитку  національної  системи  освіти  та виховання характеризується  поширенням  інноваційних процесів.  Навчально-виховна  практика потребує технологій, які б сприяли створенню умов для саморозвитку та самореалізації особистості. Ідеально відповідає цій потребі проектна діяльність, бо вона сприяє активному залученню й реалізації життєвих планів учнів.
І тому у своїй діяльності класного керівника я створив систему виховної роботи  під назвою « Всі ми разом», яка складається з 7 етапів.
Для реалізації кожного етапу було створено систему проектів.(див. додатки)
Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави. 

.